Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RJ

Lokk

2. 11. 2010 9:13
soukromé školy

Já sám jsem vystudoval

soukromé gymnázium před třemi lety a 95% mého ročníku je nyní na vysokých

školách (upozorňuji, že většinou na státních), a to i na prestižních oborech

jako jsou astrofyzika, lékařství atd. Podobné paušalizace se mi krajně nelíbí,

jsou rozdíly mezi státními školami a stejně tak i mezi privátními...

0 0
možnosti
KD

divilek

2. 11. 2010 10:12
Re: soukromé školy

Gympl je orientovaný na VŠ a dává nejlepší všeobecné vzdělání. Bylo by tedy smutné, kdyby už ani gympl neměl jakousi úroveň.

0 0
možnosti
LD

dolda

2. 11. 2010 8:59
nesouhlas

Naštěstí mohu v některých věcech s autorem nesouhlasit. Zájem rodičů, kvalita školy... Asi to souvisí s tím, že podle sebe soudím tebe, a s přístupem školy, kterou moje děti navštěvují. Kdyby nás takových bylo více.......Myslím si že každý z nás může pro vzdělání svých dětí osobně něco udělat, jelikož je stále dost kantorů, kteří dokáží opětovat projevený zájem..... Nebo např i ignorováním "špatných škol".

0 0
možnosti
G

geroge

2. 11. 2010 8:35
to chce klid

Myslím si, že změna k lepšímu nastane tím, že již studenti v I. ročníku budou vědět, co je čeká u maturit. Pokud bude tento systém zaveden několik let, pro studenty bude vše jasné. Potom lze také laťku v testech postupně zvyšovat. Zatím to všichni berou jaku hru, vážně to vezmou až tehdy, kdy jich polovina vyletí. Tak chytrý národ určitě nejsme, aby byl každý středoškolsky vzdělaný, je potřeba také odborníků na práci a zvýšit tak renomé výučního listu.

0 0
možnosti
E

expat47

2. 11. 2010 8:40
Re: to chce klid

...souhlasR^

0 0
možnosti
SH

Nemesiss

2. 11. 2010 8:20
...skutečně geniální závěry, vyvozené z jedné cvičné zkoušky

...škoda, že autor není minimálně ministrem školství - vše by bylo okamžitě vyřešeno, napraveno, zařízeno atd. Co takhle počkat na výsledek "ostré maturity", troufnu si říct, že bude podstatně lepší - pak si ráda přečtu vyjádření pana Šuly...tedy pokud bude ochoten něco dodat - třeba k soukromým školám. Ty výsledky nejsou nijak tragické, jak už  píše "terminal" o něco níže...jako nejsou stejná všechna gymnázia, nejsou stejné ani všechny soukromé školy. Když jsem v r. 1974 maturovala, tak z třiceti spolužáků neudělalo maturitu na první pokus šest - kolik je to %...???...v opravném termínu pak neuspěli dva...jinak je tento článek  klasika,  nechybí obligátní rýpnutí do pana prezidenta a katastrofický závěr, jak dnes rodičům záleží hlavně na tom, jaké známky mají jejich děti - kdežto dříve je zajímaly hlavně vědomosti - asi proto jsme byli světová špička ve všem...:-)

0 0
možnosti
DM

sasky04

2. 11. 2010 8:35
Re: ...skutečně geniální závěry, vyvozené z jedné cvičné zko

Přiznám se, že nevím, jaká je státní maturita, ani neznám rozdíl v úrovních gymnázií a soukromých škol apod. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že úroveň vzdělání např. na základních školách je opravdu daleko horší než bývala dříve. Mám ve svém okolí spoustu mladých (základní a střední školy) a u některých mě velice překvapuje jejich neznalost věcí a pojmů, které my jsme považovali za samozřejmost (a to nejsem žádný člen menzy). Stačí se podívat na psaný projev dnešní mládeže a každému je jasné, že toho zřejmě v životě mnoho nepřečetla. Navíc na jedné střední škole v Pardubicích se rozhodli nezadávat domácí úkoly, aby měli studenti čas na regeneraci. Kde to jsme???

0 0
možnosti
M

Milrena

2. 11. 2010 8:08
Naprosto

přesné a výstižné. Problém nastal v okamžiku obrovského nárustu středních a i tzv. středních škol. Na některé SŠ se dostane každý, kdo se přihlásí. Na vědomostech až tak zase nezáleží, jen když škola bude mít dostatečný počet žáků a může zdůvodnit svou existenci.Kapitolou samou pro sebe jsou tzv. SŠ při učilištích. Ať mi nikdo netvrdí, že dítko, které ukončilo ZŠ s převahou dobrých a dostatečných po absolvování učebního oboru např. prodavač, ale i třeba zedník, nic proti těmto profesím, najednou zmoudřelo a odmaturovalo na výborné a chvalitebné, jen občas dobré.

0 0
možnosti
PV

Kylchap

2. 11. 2010 7:31
Máte pravdu,

dnes je hlavním úkolem učitele zajistit aby se mládež neflákala po městě již od rána.

0 0
možnosti
Z

zab4

2. 11. 2010 6:35
Konečně článek, se kterým souhlasím

Tohle je problém školství a zkouška maturit ukázala víc, než kdo tušil. Napsal jste to dobře.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

2. 11. 2010 7:31
Re: Konečně článek, se kterým souhlasím

já myslím, že to mnozí "tušili" moc dobře. Proto ostatně byly ty demonstrace. Mimochodem - přestože se to nedozvíme, zajímala by mne korelace mezi účastníky "protestů proti maturitě" a těmi kdo neuspěli.:-/

0 0
možnosti
KH

56xjf

2. 11. 2010 5:56
hlavička, hřebíček, kladivo

Tak to je výstižné!

0 0
možnosti
MR

Morčosaurus Rex

1. 11. 2010 23:38
Něco jako Scio testy

já chodila na střední v letech 98/02 a tenkrát někdo přišel s tím, že budeme dělat scio testy jako takovou pseudomaturitu...nikdo se na to neučil, protože nás to prostě nezajímalo. Představte si běžnou situaci: pondělí: 7 předmětů, ve čtyřech zkouší, jedna písemka, úterý škola do půl šesté, cvika-zkoušení, 2 písemky, středa: nějaký debil nám tam nasr... nějaké Scio pokusy- nezájem. čtvrtek- cvika-zkoušení,...atd....takže já se rozhodně nedivím, že se ty děcka na to vykašlaly. V tuto chvíli to pro prostě není aktuální problém, mají svého určitě dost.

0 0
možnosti
C

cenzor009

2. 11. 2010 5:59
Re: Něco jako Scio testy

milá zlatá,je vidět.že Ty jsi do školy také jen "chodila"Rv

0 0
možnosti
RR

rdm1

1. 11. 2010 23:25
Maturitu udělaly 2 třetiny TŘEŤÁKŮ

tak co všichni brečíte? Jakékoliv soudy a hodnocení výsledků maturit tak nelze dělat dříve než na konci tohoto školního roku, kdy budou státní maturity poprvé skládat studenti ČTVRTÝCH ročníků středních škol!

0 0
možnosti
Z

zab4

2. 11. 2010 6:41
Re: Maturitu udělaly 2 třetiny TŘEŤÁKŮ

To nevyvrací třeba fakt, že soukromé školy měly dvakrát horší výsledky než státní. To je blbé, co?

0 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2243x
Možná samorost. Možná snílek. Život stavím nad ideologie.