Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

celim

2. 11. 2010 10:34
Nechápu , proč je třeba mít tolik maturantů.

Slyšel jsem, že v Německu dělají maturitu jen uchazeči o studium na VŠ, tedy gymnazisti. Kdo dělá jinou školu, tak si tu maturitu prostě musí udělat, aby na VŠ mohl. Ostatně proč musí být na všech SŠ maturita? Stačila by nějaká závěrečná zkouška zohledňující obor. Asi tak jako je závěrečná zkouška na učebních oborech. No a prostě ta menší část studentů, která chce dále studovat, ta by si udělala maturitu dodatečně. A to, že by se na ní museli připravovat, tak to by prokázalo navíc jejich schopnosti na VŠ vůbec studovat.

0 0
možnosti
SPTZ

Si0 po třetím zákazu

2. 11. 2010 10:42
Re: Nechápu , proč je třeba mít tolik maturantů.

To se zeptejte hlavně v těch soukromých školách, co dávají maturitní vysvědčení za nic.

0 0
možnosti
G

Gmur

2. 11. 2010 10:28
Statni upadek

i moralni to bude ten nejvhodnejso termin. Bohuzel , a za to se zaplatilo 500 (?) milionu.

jak to proboha delaji v zahranici?

Jinak jako vzdy KARMAR^

0 0
možnosti
H

h42

2. 11. 2010 10:21
Lehčí a těžší maturita

Zatím jsem nepochopil, proč lehčí a těžší maturita. Maturita budiž jedna a říkejme jí tak. Lehčí verzi nazývejme jinak. Nebo naopak: lehčí zkoušku nazývejme maturitou, pro těžší variantu najděmež název jiný.

0 0
možnosti
KD

divilek

2. 11. 2010 10:30
Re: Lehčí a těžší maturita

Jednodušší by možná bylo předpokládat, že výsledek testu by měl odpovídat škole - gympl by měl umět vše, průmyslovka méně a učňák ještě méně - tedy, že všechno odpoví jen ti nejlepší (tím ale není řečeno, že talent z učňáku nemůže být lepší než hlupák z gymplu, byť podmínky výuky měl na své škole horší).

0 0
možnosti
M

molnja

2. 11. 2010 9:58
Naprosto souhlasím

Učím už nějakých 25 let, poslední dobou převážně na gymnáziu. Úpadek je neuvěřitelný a jeho důvody jsou právě v tom, co uvádíte. Pořád ještě patřím k těm bláznům, kteří se snaží ve školství najít aspoň něco pozitivního a doufají ve změnu, ale občas i mne přepadá pocit marnosti. Přístup společnosti ke vzdělání se ovšem asi v dohledné době nezmění ... bohužel.

0 0
možnosti
H

h42

2. 11. 2010 10:14
Re: Naprosto souhlasím

A proč by se přístup společnost měl změnit, když se správnými ne znalostmi ale známostmi a konexemi a hlavně se "správně naplněnou obálkou" se dosáhne téhož. A nemusí to být jen ty "barevné grafické listy", může tobýt i vhodná protislužba 

0 0
možnosti
T

theofil.bentley

2. 11. 2010 9:53
jenom by me zajimalo...

kolik z vas kritiku pokleslych mravu, upadku vzdelanosti, a lajdackych studentu by v takoveto maturitni zkousce uspelo ;-)

0 0
možnosti
K

KrásaVesmírná

2. 11. 2010 9:57
Re: jenom by me zajimalo...

mne by zase zajimalo, kolik z tech, kteri tentokrat uspeli by uspelo 30 let po maturite;-D

0 0
možnosti
H

h42

2. 11. 2010 9:53
školství

0 0
možnosti
H

h42

2. 11. 2010 10:08
Re: školství

Před několika lety jsem s úlevou ze školství po několika desítkách roků učitelování vypadl. Po tolika reformách a "reformách" se nedivme, že úroveň všeobecné vzdělanosti je tam, kde je. Posledním hřebíčkem byla ta reforma, kdy si školy samy tvořily své učební plány ne základě nějakých centrálně daných kompetencí. Byly zrušeny jednotné osnovy, každá škola sijede po svých kolejích. Nic proti výchovně-vzdělávacím plánům. Každý kantor musí vědět kde začne a čím, kam chce dojít a jakými prostředky. Ono sepisování plánů před několika málo roky byla donebevolající formálnost. Rozumnější kantoři oponovali proti tomuto nesmyslu tím že se naruší horizontální prostupnost mezi školami. Nikdo na to nebral zřetel.

Nikdo nebere v úvahu, že aby se člověk naučil číst musí načíst cca 2-3000 hodin. Pak umí číst a čtenému opravdu rozumí. Současní reformátoři neberou na vědomí, že i učení básniček nazpaměť má svůj význam - přinejmenším trénink paměti.

0 0
možnosti
KD

divilek

2. 11. 2010 9:50
Důvodů je asi hodně...

... přesto bych to neviděl tak černobíle - maturita nanečisto je bez ohrožení studenta. Logicky bych předpokládal, že k tomu přistoupí studenti tak, že o nic nejde. Až půjde o papír, budou se zcela jistě snažit více. Na druhou stranu - jestli tu bylo dříve cca 60 % učňovské mládeže (tedy lidí, kteří se mohli živit spíše šikovností svých rukou, než chytrostí mozku) a dnes má drtivá většina lidí maturitu a spousta z nich pokračuje i na VŠ, je dost pravděpodobné, že dnes udělá maturitu i VŠ spousta lidí, kteří by na to normálně neměli. Čili laťka je evidentně pro některé příliš nízko. Kvalita učitelů se pozná až v praxi - jsou přísní diktátoři, žáci mlčí a všechno umí (dost často ale jen velmi krátkou dobu) a jsou zdánlivě málo přísní učitelé a jejich zdánlivě málo vzdělaní žáci (vzorce neštěkají jako z kulometu), ale vše si umějí najít, naučit, případně vzorce logicky odvodit a hlavním přínosem jejich vzdělání je, že umí používat k řešení problémů hlavu.

0 0
možnosti

rorysek

2. 11. 2010 9:52
Re: Důvodů je asi hodně...

R^

0 0
možnosti
JS

reactt

2. 11. 2010 9:41
Maturity

Maturita je přežitek, daleko optimálnější řežešení má britský školní systém a jeho A Levely.. Kéž by to tak fungovalo i u nás..R^

0 0
možnosti
H

h42

2. 11. 2010 9:52
Re: Maturity

Dobrá, maturita je přežitek, připusťme. Ale třeba na ten který level musí student prokázat určitou míru znalostí. Jde zase jen o otaxírování úrovně znalostí, porovnání s jinými studenty. A je úplně jedno jak onu zkoušku nezvete.

Už Shakespeare pravil. Co je po jméně? Voněla by růže jinak, kdyby jinak byla zvána? Možná to není přesně takto, nicméně smysl je stejný. 

0 0
možnosti
Z

zatax

2. 11. 2010 9:38
dá se souhlasit

Problém je potřeba řešit od začátku - tedy ne jen poukazovat na pohodlné studenty a rodiče, ale rozhodně se podívat na to kdo a jak naše děti učí. I na vyhlášeném gymnáziu učí brigádníci a ještě studující - co si na svých studentech řeší své diplomové nebo kandidátské práce a studenty má za pokusné králíky.....učitelé bohužel většinou neumí učit, ti co zůstali, jedou ve svých zajetých kolejích bez ohledu na potřeby doby.  Mnozí "učí" i mimo své obory a pokud hledáte zastání u ředitele školy, odpověď je mnohoznačná...máme učitele jen takové jaké máme, kdo něco uměl, šel za lepším výdělkem jinam...úroveň studentů tedy bude přímo úměrná úrovni učitelů a to tady bude na dlouho ještě zakopaný pes.

Opravdu mám pocit, že státní maturita je řešení od konce a ne od začátku problému.

Škola skutečně věnuje víc energie zachování existence a klidně vezmě i studenty pod úrovní, jen aby naplnila počet....a to jak střední tak i vysoká. 

0 0
možnosti

rorysek

2. 11. 2010 9:50
Re: dá se souhlasit

Jenže to je boj s větrnými mlýny. Pokud si škola zabezpečí lehkou maturitou, že její studenti projdou, nikdy se nic nenapraví. Pokud na konci studia buda stejná maturita na všech školách, budou s tím muset školy něco udělat, aby přežily (doufám že lépe učit).

Pak si také myslím že inteligence v populaci je nějak rozdělena (nemám statistická data) a prostě nemůže přibývat lidí se středoškolským vzděláním a se vzděláním vysokoškolským, jak se to nyní děje díky benevolenci maturitních a státních zkoušek, protože na to jednoduše studenti nemají.

0 0
možnosti

rorysek

2. 11. 2010 9:17
Dá se souhlasit, ale

pokud si sám pamatuji na svá studentská léta, tak bych věřil tomu že 80% studentů brali státní maturitu jako báječnou možnost ulít se na jeden den z vyučování a pramálo jim záleželo jak to napíší.

Státní maturity měly prověřit připravenost státních maturit na ostrý provoz a neměly mapovat znalosti studentů.

0 0
možnosti
K

KrásaVesmírná

2. 11. 2010 9:18
Re: Dá se souhlasit, ale

a radeji to, ze nic nevedi zatim jeste schovavat pod kobercem zeRv

0 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2243x
Možná samorost. Možná snílek. Život stavím nad ideologie.