Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
X

xs123

3. 11. 2010 8:50
Žádný učitel

na světě nedokáže vzdělat člověka, který nemá předpoklady. To je, jako bystre se pohoršovali tomu, že třeba všichni Češi neumí operní zpěv. Taky by se mi třeba líbilo zpívat v opeře. Ale bohužel - jaksi nemám hlas ani pořádnej hudební sluch, prostě nemám talent. Podle logiky všech by bylo chybou učitele, kdyby mě nenaučil zpívat. Jste už všichni zmanipulovaní tím americkým: Dosáhnu všeho, co chci, když budu tvrdě pracovat.  Nevím, jak vy, ale u mně to nefunguje. Musím poznat svoje limity a využít těch svých schopností, které mám tak nějak od přírody.

0 0
možnosti
E

ErSi

3. 11. 2010 20:54
Re: Žádný učitel

No kdyby aspon se lidi drželi toho americkýho kréda, který je sice nesmyslný, ale aspon vyzývá k nějaký píli a snaze. Krádo spíš zní: nenám na to mozek, jsem línej jako prase, ale chci to, protože na to mám PRÁVO.

0 0
možnosti
X

xs123

3. 11. 2010 8:43
Proč ta panika?

Maturitu bez přípravy udělala polovina středoškolských studentů, tj. asi cca 40% populace. To je OK. Maturita by měla ručit za určitý stupeň vzdělanosti a ne každý má studijní předpoklady pro středoškolské vzdělání. Ani si nemyslím, že učňáky připravují žáky špatně. Gymnázia dosahují lepších výsledků, poněvadž si vybírají ty studijně nejnadanější. A je snadné učit chytré dítě. Nejlepší škola je ta s nejvyšší přidanou hodnotou - pokud jde na učňák zaostalej lempl, a učňák z něho vychová práceschopného řemeslníka, potom je to lepší škola než gymnázium, které vzdělává jenom ty nejnadanější. Nicméně nevím, proč je nutné, aby ten řemeslník dělal maturitu. Šikovný řemeslník si kromě toho vydělá víc než nějaký maturant.

0 0
možnosti
DS

Streit

3. 11. 2010 8:40
Skoro shoda

Už jsem se málem zlekl, naštěstí jste se zde zbytečně nechal unést svou neláskou ke Klausovi (že Havel se stal čtyřnásobným prezidentem - potřetí proto, že se rozpadla republika a počtvrté proto, že Ruml nechal zavřít před hlasováním Sládka) jste opomněl.

Takže dávám recipročně odkaz na svůj článek bez těchto poťouchlostí:

http://streit.blog.idnes.cz/c/161952/Statni-maturity-nemely-byt-nikdy-zruseny.html

0 0
možnosti
KS

Equus

3. 11. 2010 8:16
Já už to zabalil

Pracoval jsem ve škole pět let a tohle je jedna z věcí, proč jsem to už zabalil. Svůj dluh společnosti za studium jsem přesně na rok splatil, teď pracuju v soukromé fimě, je tam klid na práci, dvojnásobný příjem a kratší pracovní doba. Učitelé by asi měli udělat totéž, co lékaři. Když se nelíbí, odejít. Ať si učí někdo jiný.

0 0
možnosti
KD

divilek

3. 11. 2010 8:18
Re: Já už to zabalil

Asi tak :-). Navíc, když jich odejde skutečně hodně, bude to zároveň tlak na růst mezd, aby se na tuto práci přilákali i schopnější lidé.

0 0
možnosti
KD

divilek

3. 11. 2010 8:02
Možná ještě jeden postřeh...

... když jsem začínal na gymplu, skončilo studium několik spolužáků hned v prvních měsících. Byli vyděšeni, jaký objem učiva se po nich chce. Dalších pár skončilo v pololetí nebo na konci roku, protože neprolezli známkami. Podobně odstrašující pro mnohé byl rozjezd VŠ a kdo se nenechal zastrašit, i když na to neměl, toho vyeliminovaly první zkoušky. Na druhou stranu znám "dálkaře", kterého vyhodili první rok od všech zkoušek a rozprášili celý ročník dálkařů. Dálkař v práci přiznával, že na to nemá. Potom ho spolužáci přemluvili, že zkusí opakovat ročník. A asi jim někdo poradil systém, protože najednou to šlo, dokonce se onen dálkař pochlubil, že udělal dvě zkoušky za jeden den (nevím, jak dnes, ale kdysi to bylo považováno zkoušejícím za drzost, za kterou se od druhé zkoušky vyhazovalo). Občas šli s učitelem do hospody, občas učitele odvezl do Prahy autem a za 7 let se stal inženýrem. Dálkové studium bývalo lehčí už za socialismu, často stačilo mít rudou knížku. Dnes stačí školné...

0 0
možnosti
VH

cvlad

2. 11. 2010 21:20
Souhlas.

R^

0 0
možnosti
SM

sammach

2. 11. 2010 20:57
Dal jsem karmu

přesto, že mě stavíte svým článkem před drobný problém. Jsem učitel na gymnáziu, 90% vašich názorů vám podepíšu (ostatně je sám často říkám), jen se nedokážu zařadit ani do jedné z dvou vámi definovaných skupin učitelů: neměl byste ještě třetí? :-)

0 0
možnosti
E

ErSi

2. 11. 2010 21:47
Re: Dal jsem karmu

Milý pane Sammachu, problém s kategoriemi je ten, že jen velmi málo lidí, věcí, situací, dějů.. do nich přesně zapadá :)

0 0
možnosti
E

ErSi

2. 11. 2010 19:34
Nevešlo se to do jednoho:)

To vede učitele  ke dvoum možným přístupůmům.

Buď se na to vyserou, školní docházku nechají děcka odsedět a dají jim jedničky a dvojky a, aby se neřeklo, uplnejm negramotům trojky. Nebo se snaží děti k něčemu vést a vymáčknout z nich v rámci jejich možností maximum. Takoví učitelé pak vyžerou všechny stížnosti rodičů, že děti přetěžují, hysterický výstupy matek, že prej jejich Franta má z češtiny dvojku, tak proč z matiky propadá. Taková matka se už nepozastaví nad tím, že Franta neví rozdíl mezi slovesem a číslovkou a dojde jasně k závěru, že chyba je na straně matikáře. Suma sumárum:

1/ Na to mít maturitu má intelektuálně tak 60% lidí, a tomu by měl zhruba odpovídat počet míst na středních školách

2/ Když se na školství 20 let sralo, tak je je dost debilní se divit tomu, že je ve stavu, v jakym je. Stvav školství je nejlepším důkazem kombinace demokracie a nulové politické morálky. Protože nedává okamžitý výsledek, tak se posere až ve chvíli, kdy bude u vlády úplně nekdo jinej.

0 0
možnosti
E

ErSi

2. 11. 2010 19:25
Pohled učitele na ZŠ

Velmi trefný a dobře napsaný článek.

Učím na základce už šestým rokem a kdyby kdokoliv z Vás viděl, jaké děti dnes chodí na střední školy, tak by Vás asi spíš šokovalo, jak vysoká úspěšnost generálky  státních maturit byla.

Vzpomínám si na dobu kdy jsem se já sám hlásil na gympl.  Tehdy jsem měl na vysvědčení dvě nebo tři dvojky a bylo na zvážení, zda to má vůbec cenu zkoušet. Dneska berou štřední školy děti s osmi dostatečnými na maturitní obory a žák, který základkou prolejzá sotva se čtyřkama pokračuje ve svojí cestě v tom, co se už asi jen z tradice nazývá vzdělávací systém, dál. Mám většinu dětí co učim rád a přeju jim v životě jenom to dobré, ale pokud někdo ani po pěti letech vysvětlování nedosáhne intelektuálně na to, aby spočítal obvod čtverce o straně 5cm, tak prostě a evidnentně nemá na to, jít na elektrotechniku.

Střední školy znalosti nechtějí, potřebují kusy a dotace na ně ( nebo školné) rodiče o znalosti dětí nestojí, chtějí dostat děti na školy.

0 0
možnosti
PZ

Psí zadek

3. 11. 2010 15:04
Re: Pohled učitele na ZŠ

"Tehdy jsem měl na vysvědčení dvě nebo tři dvojky a bylo na zvážení, zda to má vůbec cenu zkoušet." Tak to jste patrně studoval za první republiky (či tak nám ji alespoň popisovala naše češtinářka). Také jsem měla na, pravda, výběrové, základce dvě až tři dvojky a dostala jsem se na jedno z našich tehdy nejlepších gymnázií.

0 0
možnosti
AH

alex hart

2. 11. 2010 18:02
Různé pohledy na věc -3-

A co vy, milí středoškoláci?

.

Stále si myslíte, že vaše vzdělávání je věcí učitelů nebo vašich rodičů, kteří vás mají stále k něčemu dokopávat? Já si to nemyslím. Je to především Vaše věc. Ať jsou učitelé dobří nebo špatní, stejně jste to vy, kdo se to všechno musí naučit.

.

Možná by vám měl někdo řádně vysvětlit, jak poznat věci důležité o nepodstatných, jak poznat věci systémové, od záplavy informací k nabiflování. Jak poznat, co se prostě musíte naučit a umět to až do smrti, a co se dá bez velkých následků pro Vaše vz\dělání po zkouškách eventuelně vypustit. Ale zase je to především na vás. Inteligence studenta spočívá právě v tom, aby tyto výše uvedené věci pochopil co nejdříve sám a uměl se jimi efektivně řídit a a naučil se sám sebe učit. To je ostatně cílem studia. Až přijdete do firmy, tak se teprve spoustu dalších a nových věcí budete muset rychle naučit. A obvykle sami, bez velké pomoci druhých. A jsou obory, kde vám ty informace ani nikdo nebude příliš servírovat.  

0 0
možnosti