Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AF

Alena1.

7. 11. 2010 9:08
naprostý souhlas

a karma.

Začátek je třeba hledat již v dávných 70. a 80. let minulého století, kde začala komunisty chtěná inflace významu maturity a cílem byl národ s maturitou (vyjímky, jako např. blogger Matějka jenom potvrzují řečené - ani komunisti zázraky nezvládali). Produkty tehdejších večerních škol jsou potom elektrikáři a zedníci s maturitou, kteří v podstatě nejsou nic - ani dobří řemeslníci, ani připraveni na další vysokoškolské vzdělání, což byl dříve smysl maturity. Jejich pokračováním je dnes hodně soukromých gymnázií nebo většina učebních oborů s maturitou.

U nás v Německu je běžné, že maturanti poté kdy zjistí, že se jim dál studovat nechce, nebo nemohou , nastoupí do učebního oboru a vzdělávají se dál. Bankovní zaměstnanec je učební obor, zdravotní sestra je učební obor atd. atd. .......

Bohužel je to v Čechách naopak a podle toho to tak někdy vypadá. Dokážete-li v hovoru stvořit jinou než holou nerozvitou větou, hned vás pro jistotu začnou oslovovat paní inženýrko.  

0 0
možnosti
L

lrkfa

7. 11. 2010 11:36
Chudáci komunisti za co všechno nemohou a co

noví kazatelé, kteří propagují, že máme málo vysokoškoláků v porovnání třeba s USA, aniž neřeknou, co všechno je v USA tzv. vysokoškolské vzdělání.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
MZ

zajicek8

7. 11. 2010 6:15
Variace

Tohle byla variace na Čapkův apokryf "O úpadku doby", pane Šulo? Stěžovat si umí každý, co takhle analýza příčin a návrh řešení?

A nezapomněl jste, že jsou rodiče, pro které je vzdělávání jejich dětí prioritou?

A nezapomněl jste, že existují děti, které se chtějí a umí učit?

A nezapomněl jste, že existují školy, které opravdu učí?

0 0
možnosti
PP

ekonom

7. 11. 2010 9:50
Re: Variace

No nevím, školy nemám.... Ale nejsou náhodou v tomto truchlivém státě instituce, které jsou placené za takové analýzy a návrhy na rozlíl od účastníků autora blogu? ;-)

0 0
možnosti
GP

bertmax

6. 11. 2010 23:35
A proč

tak truchlivě?Dobře 33,3333333% studentů neudělalo maturitu,ale pořád ještě je tady 66,666666666%,kteří maturitu udělali;-)

0 0
možnosti
PH

pavel64

7. 11. 2010 0:30
Re: A proč

A z těch dvou třetin se možná ještě čtvrtina neměla na střední školu vůbec dostat.

0 0
možnosti
PN

lynxxx

6. 11. 2010 22:28
Situace není zase tak zoufalá

leckde je to opravdu bída, ale jsou místa, kde to funguje. Snažit se musí studenti (a taky rodiče), pokud chtějí uspět. Samotná škola to nevytrhne. Ale kdo chce zůstat blbý a tedy chudý, tak mu to budiž přáno.

0 0
možnosti
PP

pedro páramo

6. 11. 2010 21:45
palec nahoru

velikánská karma, hlavně za tu druhou polovinu a obzvlášť za poslední odstavec, tyhle slova někam vytesat.

0 0
možnosti
TZ

Tereza Zaj.

6. 11. 2010 19:49
Někdy je lepší se trochu nadechnout, než spustíte...

Vy máte hned ve všem jasno, koukám, pár dní po výsledcích... souhrn, podtržený a s  jasným výsledkem. Všechno pěkně přerozdělené, všechno správně odsouzené, zaškatulkované, hmmm... Chybí vám objektivita, odstup a s ním související rozvaha.

I tomuto by měli na školách učit... jak je vidět... Rv

 

0 0
možnosti
P9

pavel 99

7. 11. 2010 10:25
Re: Někdy je lepší se trochu nadechnout, než spustíte...

ale ono se to již učí a jsou na to přímo "specializované" obory a celé školy. Chvíli "odstup", pořádně všechno zrelativizovat a překroutit a za chvíli se bude jevit skutečnost, že 48% procent "maturantů nezvládne otázky typu "zakreslete zlomek 1/3 na číselnou osu" jako obrovský úspěch. (Nakonec 52% "maturantů" tu otázku nejspíše zvládla, že?):-/

0 0
možnosti
FD

FoDa

6. 11. 2010 14:04
Hmm..

no nevím jak matika, ale stáhnul jsem si vzorový základní test z češtiny, abych zjistil, jak na tom jsem. Co mě jako člověka středních let poněkud šokovalo byla řada příkladů, ve kterých se zjevně zkoumalo, zda maturanti rozumí psané větě a jejímu významu, zda chápou smysl určitých slov nebo jsou schopni nahradit slovo jiným slovem podobného významu atd..

0 0
možnosti
MZ

zajicek8

7. 11. 2010 6:18
Re: Hmm..

Také mne při procházení testů napadlo, že jsou orientované spíše na znalosti základní školy než středoškolské. Pak mne někdo upozornil, že zde máme velkou skupinu také středoškoláků studujících při zaměstnání, kteří mají v rozvrhu hodinu češtiny jednou za měsíc a je zájem, aby i tito lidé prošli u  maturity.

0 0
možnosti
K

kam!kaze_cze

6. 11. 2010 1:55
vyvolávají strach

Státní maturity v někom vyvolávají strach z toho že je nedokáže úspěšně absolvovat?No tak nezbývá nic  než se snažit získat takovou úroveň vědomostí aby její získání nebyl problém.A to je problém.Ono se někomu buď nechce a nebo na to nemá.Tak je jednodužší ji získat v jakémkoliv pseudo ústavu který si dělá zkoušky jak chce proleze každý.

0 0
možnosti
JAP

Culeto

5. 11. 2010 23:53
Snad to vidíte až příliš pesimisticky

osobně se domnívám, že lidé a jejich vlastnosti zůstali stejné, možná bych souhlasil , že čím dál tím víc můžeme vidět, jak se lidé nesnaží přemýšlet, ale to podle mého nebude o škole,ale spíš o lenosti a snaze si všechno zjednodušit. Na druhé straně zažíváme paradox ,čím dál více je požadováno vysokoškolské vzdělání na pozici, kde není podle mého nutné.Tím se nechci navážet do vysokoškolského vzdělání,jen si myslím, že tu nastala jakási inflace titulů a ono popravdě řečeno titul z nikoho odborníka neudělá je to jen jedna z podmínek. Každý rok mám možnost pozorovat nové absolventy v rámci trainee programu v naší firmě a popravdě řečeno je to tak 1:6, co se týče kvalty , fascinuje mě neschopnost těch lidí aplikovat nabité vědomosti a ochota učit se. To nás však žádná maturita nenaučí, to buď člověk chce a nebo ne.

0 0
možnosti
MZ

zajicek8

7. 11. 2010 6:22
Re: Snad to vidíte až příliš pesimisticky

Možná ty požadavky na vysší kvalifikaci než je skutečně nutná, jsou reakcí na to, že ani maturita není zárukou, že nová sekretářka umí pravopis a tak se vytvoří pozice asistentky a vyžaduje se vysokoškolské vzdělání.

0 0
možnosti

mirek-storch

5. 11. 2010 20:30
Kolikrát v životě jste potřeboval po maturitě kvadratickou

rovnici ? Na to ze zeptal moderátor Pokorný v televizi neznámého poslance. Ten jen  na sucho polknula odpověděl, že už nikdy. Uznávám, že matematika pro studium na vysoké škole je mimo uměleckých oborů jistě nutná, ale otázka zní v jakém rozsahu. Matematická statistika se určitě hodí ve většině oborů včetně medicíny a lingvistiky. Technické obory ale nepotřebují tak hluboké znalosti jako na matematicko-fyzikální fakultě. Bohužel dříve bývali "díky" matematice vyhozeni z technicky zaměřených škol ČVUT výborní konstruktéři a modeláři, kteří mohli klidně působit jako technické špičky v mnoha podnicích. Vyhodili je často akademičtí matematici, kteří ale neuměli doma opravit - nebo dokonce vyrobit primitivní výrobky.:-P

0 0
možnosti
JD

drtinajan

5. 11. 2010 21:12
Re: Kolikrát v životě jste potřeboval po maturitě kvadratickou

Snad mi odpustíte následující řádky. Nepsal bych je, ale Váš názor mě doslova vyprovokoval. Studoval jsem vysokou (elektrotechniku, slaboproud), dnes pracuji jako konstruktér integrovaných obvodů. Pomerně úspěšně, firma na mě určitě neprodělává, vlastní IO (miliardové prodeje a stamilionové zisky) plus poměrně dost patentů. To co jste napsal je ten nejhorší názor který jsem jako technik slyšel, bohužel ho slýchávám častěji než bych si přál. Matematika je doslova krví vývoje, můžete být schopný konstuktér, ale bez matematiky je to jen o zkušenosti a o rutině. Pokud chcete být opravdu špička, tak bez matematiky nemáte moc šanci, nové věci vymyslíte jen těžko. A kominací už známého dáte dohromady dobré věci, ale špičkový výrobek to asi nebude. Tento - odpusťte mi ta slova - stupidní názor který jste uvedl poměrně spolehlivě likiduje ty poslední zbytky invence které nám tady ještě zůstaly. Docela by mně zajímalo, čím se člověk jako jste Vy vlastně živí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2243x
Možná samorost. Možná snílek. Život stavím nad ideologie.