Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ML

lakynom

6. 10. 2010 2:50
Narušení géniové

Zajímavé téma, zajímavé příspěvky. Hodně příspěvků na téma ochránit normální děti bez vad před těmi méně povedenými. A mnoho příspěvků, které brání vadné děti a snaží se dokázat, že mají právo být v normálních třídách. Což je tak nějak divné. Otázka, která tu myslím nepadla je, zda-li opravdový úspěch a genialita není těm bez vad odepřena, jestli nejsou nadprůměrné schopnosti výsledkem poruchy mozku. Věřím, že to tak je. Profesoři bývají roztržití. Známá věc. Ti vyjimeční jsou vášnivě zaujatí svou věcí a nemívají valný smysl pro reálný život. Tím spíš se upínají na to své. Jistě jsou tedy nejspíš hyperaktivní a mají poruchu pozornosti. Prostě jejich mozek funguje jinak než mozek normálních lidí, toho stáda, které uvažuje konvenčně. (Nechci nikoho urážet, je to jen pohled z druhé strany.) Odvažuji se tvrdit, že bez narušeného mozku by se z nikoho genius nestal.

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

10. 10. 2010 16:12
Re: Narušení géniové

Všichni ti géniové ale bez větších problémů vychodili "normální" školy a nevyžadovali žádné ohledy, úlevy, asistenty a já nevím co ještě. Navíc bych řekl, že představa "roztržitého profesora" je většinou spíš karikatura a v reálném životě se kdovíjak často neobjevuje. Většině "géniů" spíš škodí to, že se vyučování musí přizpůsobovat nejen tempu průměrných", ale často i "blbců" a tak se ti "géniové" ve škole nudí a zahazuje se jejich potenciál, který rozvinou spíše škole navzdory. A co má pak ten "génius" dělat, když se ve čtvrté třídě učí třetina třídy slabikovat a počítat na prstech. Nu, asi začne z nudy "zlobit".

0 0
možnosti
G

gghii

5. 10. 2010 17:51
Například

velmi dobře mediálně známá advokátka Klára Samková Veselá díky svému sňatku s "c1kánem z povolání" Ivanem Veselým mohla se stát matkou c1kánského problémového  čti nezvládnutelného dítěte ale to by nebyla advokátka aby i tento mínus neobrátila v plus  raději spoluzakládá soukromou základní školu pro tzv. "nadané "děti ,kde nefungují žádná normální školní pravidla o učení,úkolech vzdělávání atd atd raději vytvořit školu podle nevzdělatelných ,problémových a zaplatit měsíčně 30 000,- Kč než dopustit,aby se ukázalo,že vývojově  je dítě pozadu  !

Ona Klára Samková si to může i dovolit s ohledem na hodinovou taxu své osoby jako advokáta :  4 800,-Kč/hodinu Takhle se řeší retardi,když má někdo peníze !Rv

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

8. 10. 2010 15:37
Re: Například

Uz je jen Samkova, veselost ji presla.

Na sve webove strance priznava, ze rozvod pry byl slozity a neprijemny.

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

4. 10. 2010 15:31
karma

R^

0 0
možnosti
JS

slepenina

4. 10. 2010 15:07
Základní vzdělání

Každý má právo se vzdělávat jako ostatní a to je dané zákonem. V případě mé dcery nešlo o učení jako takové a určitě jsem se ji věnovala víc než jiné rodiče svým dětem a uměla, jenže díky přidruženému postižení byla vysloveně vyštípaná z klasické základní školy a to jen z toho důvodu, že její třídní učitel se odmítal zabývat problematickým dítětem. Ještě můžu přeposlat co mi bylo odepsáno z ministertva školství pro zevření úst různých pochybovačů.

Je řádně splněná školní docházka.

Podmínkou přijetí na střední školu je však splnění povinné školní docházky a v tom zřejmě problém nebude.

Vaše dcera se tak může přihlásit na jakoukoliv střední školu, pokud splní podmínky přijímacího řízení (§ 59 odst. 1 školského zákona).

 

0 0
možnosti
MBI

nebolševik

4. 10. 2010 10:34
tak takhle to dopadá

když se "korektnost" rozleze jako plíseň po starém chlebu. Místo toho, aby se věci nazývaly pravými jmény, snaží se kdekdo pomocí vznešených slov obléknout polního strašáka do plesových šatů a myslí si, že to nikdo nepozná. Ale k věci - pohazování medicínskými diagnózami laiky je zvěrstvo, které by se snad mělo zakázat nějakým ediktem. Protože nevycválaný rozmazlený spratek není "hyperaktivní", jenom špatně vychovaný. A případnou hyperaktivitu, tedy vlastně vážnou nemoc, může diagnostikovat jen odborník. Rozhodně ne hloupá ženská,  která má tisíc různých zájmů (kromě toho podstatného) a se svým dítkem si prostě  neví rady. Jednotná škola úplně pro všechny je z podobného soudku. Pokoušet se navléci všechny do stejného kabátu jedné velikosti zatím, zaplaťbůh, nikoho nenapadlo, ale chtít maturitu pro všechny je jakýsi podivný ideál. Je to tak - kůň je nebezpečný zezadu, bejk zepředu a blbec ze všech stran.

0 0
možnosti
M

MissKim

4. 10. 2010 10:06
musím Vám oponovat

pracuji s dětmi, které trpí poruchami Dys.. a rozhodně to nejsou lidé, kteří by měli chodit do zvláštních škol.. nelze však srovnávat s hyperaktivitou, kdy dítě neposedí na místě. Děti s dys jsou velmi vnímavé, umí se učit, mají individuální přístupy od učitelů a mohou tak studovat se spolužáky a opravdu nikdo v kolektivu neřeší zda jsou dys nebo nejsou. Nikdo si navzájem známky nezávidí, protože se je snažíme vést k tomu, že známka rozhodně není to nejdůležitější. Proč jim brát radost z normálního života a hnát je do zvláštních škol? Označení zvláštní škola, by mělo být pouze pro těžce zvládnutelné a jakkoliv postižené děti, dys v žádném případě postižení není.

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

9. 10. 2010 12:47
Re: musím Vám oponovat

Problém je, když takové dítě *nemá* individuální přístup od učitelů, protože se učitel tím "blbečkem" odmítá hlouběji zabývat. Takové dítě pak soustavně dostává čtyřky například z matematiky, jen aby prolezlo a bylo už danému učiteli z očí - ať se o něj stará zase někdo jiný. A tak nám milý "dys" s jedničkami z češtiny, angličtiny, zeměpisu a hudebky úspěšně zakončí základní školu, dostane na gymnásium a hned v prvním ročníku dvakrát propadne z matematiky, protože se na základní škole nikdy nenaučil počítat se zlomky. Bez matematiky nemá šanci absolvovat střední školu, bez střední školy nemá šanci získat slušnou práci. Co s ním - utopit?

0 0
možnosti
RC

josefbad

4. 10. 2010 9:28
rizika

Dokazete si predstavit dyskalkulika pripadne dyslektika praktickeho lekare? To bude bomba, az vam omylem predepise desetinasobne mnozstvi nejakeho preparatu, pripadne jiny vitamin (B misto C).

Nkedy mam ovsem pocit, ze parlament je plny dyslektiku a dyskalkuliku.

0 0
možnosti
ML

lakynom

4. 10. 2010 9:43
Re: rizika

Takové vady se často dají napravit, ještě jsou tu chatrakteru, že. Tam je to zřejmě horší.:-(

0 0
možnosti
P

portika

4. 10. 2010 9:07
Nesouhlasím

se zařazením těchto dětí do praktických škol. SPU (dys-) ani hyperaktivita opravdu neovlivňují inteligenci a schopnost dítěte se učit. Jen se musí najít jiná metoda učení než pomocí čtení a psaní. Na druhou stranu dítě musí doma tyto věci trénovat. Brácha je taky dysgrafik a dysortografik (diagnostikováno až po ZŠ). Na základce ho měli za blbce, ale stačil rok, kdy si každý den napsal s dědou diktát a vysvětlovali si všechny jevy, kde byl problém a najednou to šlo. Je pravda, že většina dětí (rozhodně ne všechy) za hyperaktivitu schovávají nevychovanost. Dokonce jedna poradna sama uvádí toto číslo až 95%. Nicméně pokud je dítě dys, je potřeba, aby s ním doma pracovali i rodiče. A ti si to dost často neuvědomují. To dítě to má těžší než ostatní, ale je schopné to zvládnout při stálé domácí přípravě a pomoci rodičů i učitelů. Jenže spousta dětí a rodičů ten papír bere jen jako úlevy v nějakých činnostech.  

0 0
možnosti
G

Gmur

4. 10. 2010 9:27
Re: Nesouhlasím

Musim, rici, ze nerozumim tomu, ze je nekdo klasifikovan jako dys- a pak si pise kazdy den diktaty a nauci se tak gramatiku a psat. Jak jinak se to dela, nez trenuje dennodenne diktaty a jina cviceni?

To by museli byt vsichni dysortografici.

0 0
možnosti
R

rut.fisher

4. 10. 2010 9:03
skoro bych souhlasila...

Přestěhovali jsme se do jiného města,dcera nastoupila do druhé třídy.Není žádná hvězda,jen se ráda a rychle učí.A já celé září pozoruju,jak se zoufale nudí.Ze školy přinese jeden,max.dva domácí úkoly,které odzívne za pár minut a pak si listuje učebnicemi,aby se podívala"co bude dál".Musíme linkovat sešity na výšku písma-něco,co jsme v první třídě neprovozovali.I učivo mi pořád připomíná první třídu...Na dotaz,proč se tak pomalu učí,mi dcera vlídně vysvětlila,že u nich ve třídě je hodně dětí "dys" a integrovaných a že se tedy musí učit pomaleji,aby všichni stíhali....Nevím,jestli toto je nejlepší cesta.

0 0
možnosti
RC

josefbad

4. 10. 2010 9:25
Re: skoro bych souhlasila...

a ted si v takove tride predstavte dite s IQ=150.

0 0
možnosti
ML

lakynom

4. 10. 2010 8:59
Slavní dyslektici:

Slavní dyslektici:

Leonardo da Vinci - umělec a vědec, August Rodin - sochař,  Thomas A. Edison - vynálezce, Albert Eistein - otec moderní fyziky, Dwight Eisenhower, Woodrow Wilson, John F. Kennedy, Robert Kennedy, Nelson

, Rockefeller, Winston Churchill, Charles Darwin, Alexander Graham Bell, Hans Christian

Andersen, Walt Disney, ze současných slavných umělců je to Tom Cruise,

Woopi Goldberg, Cher atd.

0 0
možnosti
RC

josefbad

4. 10. 2010 9:25
Re: Slavní dyslektici:

Zajimave je, ze vetsina zde uvadenych jmen byli umelci, nebo politici (=zvanilove). To znamena, ze na jejich praci dyslexie nema vliv.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS